2013. szeptember 20., péntek

Oroszlánrész (8–11.)

Maszkok


– A valódi maszk nem elföd, hanem ellenkezőleg: megmutatja az arc mögötti lényeget – mondta Zeren farsang havában. Egy álarc mögül. Amely egy oroszlánt ábrázolt. A megszólalásig olyat, mint az én maszkom. A jelmezbálban össze is kevertek bennünket. „Milyen jópofa tigrisek!”, mutogattak ránk.
  

A legvidámabb bluesgitáros


– Nem jókedvemben vagyok boldog – morogta Zeren darabosan, mintha beszéd közben mogyorót rágna. – Az Úr akarja így.
Persze ilyenkor csak játszott. A legvidámabb bluesgitárost utánozta, akiről azt olvastuk, boldog mogorvaságban töltötte napjait, miközben a világ legvidámabb bluesdalait komponálta. Persze csak játszott ő is. Egy még saját magánál is vidámabb bluesgitárost utánozott.

Homokvár


– A sivatag csak terjengős zátony. A tengert keresd – tanácsolta Zeren, amikor hasra vágódtam a magam építette homokvárban.

Ahány lélek


– Minden gondolatunk, szavunk, tettünk befolyásolja a világegyetem sorsát. A múltban is – kezdte Zeren. – Az én a világ közepe: annyi közepe van az univerzumnak, ahány lélek lobog benne – folytatta a tanítást. – Aki igazán hallgat: hallgatózik. Istenre fülel – mondta végül.
Mit kérdezhettem volna ezek után? A bundájába fúrtam a fejem, így aludtam el.