2013. szeptember 13., péntek

Kátyús utak éje

Egy fekete elefánt állt az ajtóban.

– A lelkedért jöttem! – dörögte köszönés helyett.

– Mi szükséged rá? – kérdeztem gyorsan és ösztönösen, csak hogy ne legyen időm megijedni.

A szörnyeteg meghökkent. Aztán teli tüdőből felmondta a leckét:

– Uram, a Gazkirály küldött érted, hogy szolgája légy ma és holnap és örökkön-örökké!

– Miért? – dőltem fáradtan az ajtófélfának. Kezemben már nem remegett a pohár bor.

– Mert őt szolgálni kiváltságos jutalom, és érte halni dicsőséges vég! – trombitálta arcomba a groteszk bestia.

– De miért?

– Mert a Setét Szegletek Ura úr lesz mindenen!

– S az jó lesz neki?

– Hát… Igen!

– Szerintem nem. Se neki, se neked, se nekem. Inkább sétálj egyet, attól kitisztul az ormánycsakrád is. Gyönyörű, holdfényes éjszakánk van. És még gyönyörűbb hajnalt ígér.

– De én a lelkedért jöttem! – Ezt már nyöszörögve üvöltötte a rém.

– Sajnálom, ebből nem lesz üzlet. Az érveid nem győztek meg. Jó éjt, barátom. S csak óvatosan a sétával, errefelé kátyúsak az utak – kacsintottam a megrökönyödött óriásra, és becsuktam az ajtót.

Majd visszaültem kedvenc karosszékembe, hogy a vörösbor és a szantálfüstölő és a Mozart-szonáta társaságában időzzem még kicsit lefekvés előtt.

„Ha minden ilyen könnyen menne…”, sóhajtottam, és Emilyre gondoltam, meg arra, hogy végre beszélnem kellene vele.